Little Girl
PERPISAHAN INI
Wednesday, December 11, 2013 | 0Superstar (s)!

 
 
Hai peeps. Nampak tak tittle entry ni? Hmm. Act, tiada siapa pun yang nak berpisah. Ingat lagi tak aku ada kata aku ada buat puisi kat PPR tu? Siapa yang tak tahu lagi PPR tu apa, boleh lah baca entry aku sebelum ni k. Ada kat bawah tu. Nampak kan? So, hari ni aku nak share la puisi yang aku buat tu. Tapi, aku minta maaf sebab aku bukan seorang yang puitis. Jadi, ayat aku tak adalah best mana pun. So, nahh bacalah.
PERPISAHAN INI

Sahabat
Mengapa terjadinya perpisahan ini?
Tegakah dikau melihat ku sendiri?
Bertatih menempuh cabaran seorang diri .

Sahabat
Kini hanya tinggal kenangan
Yang bisa ku layarkan .

Akalku digaru ingin tahu
Adakah dikau tenang di sana?
Hanya tuhan yang tahu .

Sahabat
Aku merinduimu
Rindu tawamu
Rindu candamu
Rindu sendamu
Sungguh aku rindu !

Sahabat
Ku relakan pemergianmu
Hanya kepasrahan mengiringi
Doa tulus ku panjatkan pada Ilahi .

Kini ku sedari
Setiap pertemuan
Pasti ada perpisahan .

Karya : Hana Izzati

Yes, itu nama pena aku. Aku tak tahu kenapa aku suka dengan nama tu. HANA IZZATI. Act, nama aku tak ada kena mengena dengan Hana pun. Zana ada lah. Izzati tu memang nama aku lah kan. Hmm. Sebenarnya, puisi ni aku buat untuk arwah Zubair. Dia kawan lelaki aku. Dia sangat baik orangnya. Dia meninggal pada bulan Ramadhan tahun lepas. Dia classmate aku masa darjah 6. Dia meninggal bukan sebab sakit. Biarlah dia tenang di sana. Dia memang baik. Aku rasa bersalah sangat sebab tak sempat nak minta maaf dekat dia.

Sebelum dia meninggal, dia ada suruh aku buatkan folio. Aku ingatkan dia main-main. Rupanya dia serious. Masa tu aku cakap lah "Alaa kau buatlah sendiri". Ya Allah, aku menyesal sangat. Last-last aku dapat tahu yang dia suruh Najwa tolong buatkan folio dia. Sedih sangat. Bila aku dengar khabar dia meninggal, banyak hari jugak aku kurung diri dalam bilik. Sumpah sedih gila. Kawan aku tu dari sekolah rendah.

Aku ingat lagi dia ada tanya tips-tips belajar kat aku. Kalau tak silap aku, dia tak sempat nak ambil trial PMR. Ya Allah, sedih sangat bila teringatkan conversation kami. Tak apalah, yang dah pergi, kita biarkan dia pergi. Kita yang hidup perlu teruskan perjuangan. Kan? Semoga dia ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman. Al-Fatihah.



Older Post | Newer Post
Big Owner


Assalamualaikum.
Navigate Around !
Home Me! Linkies Stuff FOLLOW
Let's Talk!


Big applause to...

Basecode by : Nadya and Qistina
Re.Design : Syaf
Re.Edit : Alya and Fea Exotics
Owner : Me ^^

This blue pink templates made by PrincessBunny. The photogenic pictures taken at WeHeartit. Powered by Blogger.com.

Best View at GOOGLE CHROME!